czwartek, 28 maja 2015

Jak działa PRZYMIERZE?
Mk 14,22-25
A gdy jedli, wziął chleb, odmówił błogosławieństwo, połamał i dał im mówiąc: Bierzcie, to jest Ciało moje. Potem wziął kielich i odmówiwszy dziękczynienie dał im, i pili z niego wszyscy. I rzekł do nich: To jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana...

W Starym Testamencie kiedy zawierane było PRZYMIERZE – UMOWA pomiędzy Bogiem a człowiekiem, rozcinano zwierze na połowy i ustalano warunki – ZOBOWIĄZANIA, które były wiążące dla obydwu ze stron. Krew zwierzęcia pieczętowała Słowa a jego rozcięcie symbolizowało NIEUCHRONNĄ ŚMIERĆ KIEDY TYLKO PRZYMIERZE ZOSTANIE ROZERWANE.
JEZU KTÓRY DAJESZ MI PIĆ KREW PRZYMIERZA MIŁOŚCI UKRZYŻOWANEJ – UMACNIAJ MNIE DO ŻYCIA W WG EWANGELII – NIE POZWÓL MI ZGINĄĆ ROZDARTYM GRZECHEM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz