wtorek, 28 kwietnia 2015

Z Ewangelii wg św. Jana ( 10,22nn):

Obchodzono w Jerozolimie uroczystość Poświęcenia świątyni. Było to w zimie. Jezus przechadzał się w świątyni, w portyku Salomona. (...) Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec  jedno jesteśmy.


 Jezus przychodzi do Świątyni Jerozolimskiej w święto „Hannuka” „Święto Świateł” wspomnienie wydarzeń  kiedy Naród Izraelski podczas powstania, na nowo wszedł do zbeszczeszczonej ŚWIĄTYNI, aby przywrócić jej funkcję DOMU BOGA, zapalić specjalny świecznik i  składać BOGU OFIARY...
W tych okolicznościach JEZUS MÓWI NAM:  JAK ODNAWIAĆ - NAPRAWIAĆ KOŚCIÓŁ, który założył,  w którym TRWA, tak aby każdy mógł odnaleźć TAM BOGA – ŚWIATŁO ŚWIATA. Drogą tej swoistej REFORMacji jest SŁUCHANIE JEGO SŁOW – ŻYCIE WG EWANGELII... nie płytkie świąteczne dyskusje przy kawie czy alkoholu jak jest źle, bez sensu, że kazania długie a liturgia bez szału...
Dlaczego to nic nie da? Ponieważ ŚWIĄTYNIĄ JESTEM JA, TY, TWOJA RODZINA...
JEŚLI CHCEMY ZMIENIAĆ KOŚCIÓŁ... POZWÓLMY JEZUSOWI ZMIENIAĆ SIEBIE JEGO SŁOWEM!!! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz